نام و نام خانوادگی : دکتر ملوک پورعلیزاده 

سمت : مدیرخدمات پرستاری مرکز آموزشی و درمانی رازی              

تحصیلات : دکترای تخصصی پرستاری (PhD) 

رتبه علمی : عضو هیئت علمی.دانشیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان

سوابق علمی : CV

تلفن : 01333541001- داخلی 255 

مسیر دسترسی : ساختمان 4

ایمیل  :  Pouralizadeh@gums.ac.ir

سوابق اجرایی : 

  • سوپروایزر آموزشی مرکز آموزشی پژوهشی درمانی رازی
  • کارشناس اداره پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی گیلان
  • مدیر دفتر توسعه آموزش پزشکی (EDO)

 

مدیر خدمات پرستاری بیمارستان :

مدیر خدمات پرستاری در مراکز بهداشتی ، درمانی و توانبخشی  ، پرستاری است که اداره واحد پرستاری مرکز مربوطه را به عهده دارداین فرد با پیشنهاد و هماهنگی مدیر / رئیس اداره پرستاری دانشگاه و رییس بیمارستان تعیین می گردد .

 

 

شرح وظایف مدیر خدمات پرستاری باتکیه بر رعایت منشور حقوق مددجو و مبتنی بر فرآیند پرستاری و استانداردهای مراقبتی به شرح ذیر می باشد:

  1. برنامه ریزی در زمینه های ارتقاء کیفی و بهبود مستمر فعالیت های ارائه خدمات مددجویان ( از طریق برنامه های آموزشی داخل و خارج مرکز کادر پرستاری و آموزش به بیمار ، آموزش های مدون ضمن خدمت
  2. گرد آوری اطلاعات از:

مرکز شامل: نمودار سازمانی مصوب، هدف، نوع فعالیت ، گزارشات ماهانه و سالانه ، گزارش حسابرسی پرستاری، پرونده های کارکنان، مصاحبه باکارکنان

مددجویان: بر حسب نوع بستری ، نیاز مراقبتی ، خدمات ارائه شده

منابع شامل نیروی انسانی ( پرستاران ، تکنسین ها ، کاردان و کارشناس های اطاق عمل و هوشبری ، بهیاران، کمک پرستاران ، کمک بهیاران، فوریت ها  و سایر کادر وابسته ) ساختار فیزیکی ، امکانات و تجهیزات و نظارت بر استفاده و نگهداشت بهینه تجهیزات ، صرفه جویی در مصرف انرژی و نظایر آن

  1. نظارت بر تدوین و اجرای برنامه های آموزش به بیمار و خانواده در سطوح مختلف پیشگیری
  2. مشارکت در تنظیم بودجه جهت فعالیت های مرکز از طریق شرکت در جلسات بودجه بندی بیمارستان و دانشگاه و پیشنهاد بودجه مورد نیاز و الویت بندی آنها جهت اجرای برنامه های پرستاری
  3. برنامه ریزی و مشارکت در برنامه های کنترل عفونت مرکز
  4. انجام برنامه ریزی و همکاری با سایر واحد های ذیربط در جهت ارتقاء دانش و مهارت حرفه ای کارکنان پرستاری
  5. تعیین برآورد سطوح مختلف نیروی انسانی مورد نیاز بخش های پرستاری بر اساس استانداردهای علمی ، مقایسه آن  با وضع موجود و برآورد کمبودهای پرستاری و گزارش آن به مقامات مافوق
  6. اداره جلسات داخل و خارج مرتبط با وظایف واحد ها
  7. تشکیل و اداره جلسات اختصاصی و ویژه در جهت حل مشکلات واحدهای ذیربط با بهره مندی از فن آوری های علمی حل مساله
  8. تامین نیازهای آموزشی کارکنان شامل : آشناسازی پرسنل جدیدالورود با مقررات خط مشی ها و آموزش های اختصاصی و نظایر آن
  9. بکارگیری و تشویق استفاده از نرم افزارهای ابلاغی توسط وزارت متبوع
  10. پیگیری امور فرهنگی و حرفه ای و انجام دادن تشریفات رسمی و اجتماعی به عنوان نماینده پرستاری در سازمان ( نقش تشریفات ) نظیر برگزاری روز پرستار و مشارکت در برنامه های نهاد های علمی ، صنفی و نظایر آن
  11. شرکت در جلسه مدیران اجرایی مشارکت فعال در برنامه های اعتبار بخشی ، ایمنی بیمار ، دوستدار کودک و نظایر آن ، بحران ، مدیریت خطر
  12. نظارت بر آموزش و پایش عملکرد نیروهای جدیدالورود
  13. نظارت بر نحوه مصرف داروهای مخدر و سایر داروها
  14. نظارت و مشارکت فعال بر نحوه توزیع کارانه و سایر پرداختی ها به کادر پرستاری و مامایی
  15. سازمان دهی جلسات منظم با سرپرستاران ، سوپر وایزرها و سایر پرسنل به منظور بررسی عملکرد ;   رسیدگی به مشکلات و موانع پرسنل تحت سرپرستی خود
  16. ایجاد هماهنگی در برنامه های آموزش بالینی دانشجویان گروه پرستاری با مشارکت دانشکده های پرستاری و مامایی

مسئولیت :

  1.  شرکت فعال در نهادهای سیاستگزاری و کمیته های درون سازمانی و برون سازمانی مرتبط با حرفه پرستاری
  2.  مشارکت در تعیین اهداف ( کوتاه مدت ، میان مدت ، دراز مدت )  مبتنی بر نیازها و با توجه به خط مشی های مرکز متبوع و پیشنهاد به مقامات ذیربط و شرکت فعال در تدوین برنامه استراتژیک بیمارستان و با ارائه نقاط ضعف ، قوت ، فرصت ها و تهدید های واحد تحت سرپرستی خود
  3.  تعیین خط مشی ، تدوین برنامه عملیاتی واحد پرستاری با تعیین حدود زمانی و تعیین افراد مسئول در راستای برنامه استراتژیک بیمارستان و برنامه زمانبندی برای پایش برنامه های اجرا شده و ارائه راهکارهای اصلاحی و بر اساس میزان انحراف از اهداف پیش تعیین شده
  4.  جلب مشاکت تیم بهداشتی مرکز برای دستیابی به اهداف
  5.  ارائه راهکارهای اساسی در برنامه ریزی جهت تامین رفاه کارکنان تحت نظارت با همکاری سایر واحد های ذیربط
  6.  تعیین حدود و انتظارات و عوامل عملکردی در رده های مختلف شغلی با توجه به امکانات و شرح وظایف مصوب
  7.  رهبری و هدایت واحد های ذیربط در جهت تحقق اهداف سازمانی
  8. ارائه الگوی مناسب مدیریتی در برقراری ارتباط موثر با کارکنان تحت سرپرستی ، همکاران ، اداره پرستاری دانشگاه و سایر مراجعین ازطریق عملکرد مطلوب ، حسن رفتار شغلی
  9. اتخاذ تدابیر لازم و ارائه راهکارهای اساسی در جهت ایجاد تقویت انگیزش در کارکنان ( تشویق و تنبیه ) کادر پرستاری و مامایی
  10. همکاری با هیئت رئیسه بیمارستان و کادر پزشکی ، در پیشرفت ، بازنگری و اجرای خط مشی هاو اقدامات درمانی مربوط به بیمارستان
  11. توزیع نیروی کادر پرستاری مورد نیاز در سطح بیمارستان
  12. برنامه ریزی مدون برای کنترل و نظارت بر اجرای برنامه های مراقبتی کادر پرستاری در شیفت های مختلف
  13. نظارت بر بکارگیری کادر پرستاری ددارای پروانه / گواهی صلاحیت حرفه ای
  14. نظارت بر استخراج نتایج شاخص های ملی کیفیت مراقبت های پرستاری در بالین ، ارایه گزارش های تحلیلی و برنامه ریزی جهت رفع نواقص
  15. نظارت بر ارایه خدمات پرستاری ایمن و استاندارد به مددجویان
  16. نظارت بر ایمنی شغلی ( بهداشت حرفه ای ) کادر پرستاری
  17. برنامه ریزی جهت تشکیل و شرکت در کمیته های خاص با شرح وظایف مدون

 

اختیارات :

  1. ارائه راهکارها بهینه به مسئول و ایجاد شرایط مناسب جهت استفاده بهینه از منابع موجود به منظور دستیابی به اهداف مورد نظر
  2. کنترل و نظارت بر عملکرد کارکنان پرستاری جهت کسب اطمینان از ارائه خدمات پرستاری بر اساس استانداردهای حرفه ای و مراقبتی و تعیین اثر بخشی مراقبت های ارائه شده
  3. ارزیابی مهارت های تخصصی ، عمومی و ارتباطی کارکنان پرستاری شاغل و جدیدالاورود و برنامه ریزی جهت رفع نیازهای آموزشی تا کسب صلاحیت حرفه ای مورد انتظار
  4. تدوین و اجرای برنامه های آموزشی برای کارکنان ، دانشجویان ، بیماران و همزمان به بخش ها و واحدها با همکاری سوپروایزر آموزشی  و آموزش به بیمار
  5.  ایجاد هماهنگی و مشارکت فعال در برنامه ریزی های بهداشتی ، درمانی و توانبخشی مرکز
  6.  مشارکت در طرح پژوهشی
  7.  بکارگیری نیروی انسانی بر اساس توانایی افراد در شیفت های مختلف کاری
  8.  پیشنهاد و مصاحبه با داوطلبان و انتخاب افراد صلاحیت دار و معرفی آنها به کارگزینی جهت بکارگیری
  9.  پیشنهاد انتصاب ( سرپرستاران ، سوپر وایزرهای بالینی ، آموزشی و کنترل عفونت ) ، ارتقاء و تغییر وضعیت مسیر شغلی و انتقال کارکنان تحت نظارت به ریاست مرکز جهت واحد های ذیربط
  10.  تصمیم گیری در مورد مرخصی ها ، ماموریت ها کارکنان گروه پرستاری
  11. انجام ارزشیابی مستمر از کارکنان و ارائه بازخورد از نتایج ارزشیابی به آنها

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آخرین بروز رسانی : 1403/04/18